نقش متخصصان صنعت گردشگری

مجریان تور، آژانس های مسافرتی، شرکت های هوایی و کشتیرانی دارای مسئولیت مهمی برای محافظت از سلامت مسافران هستند. این به نفع صنعت گردشگری است که مسافران در زمان سفر یا دیدار از کشورهای خارجی کمترین احتمال مشکلات را داشته باشند. تماس با مسافران پیش از سفر یک فرصت بی همتا برای اطلاع رسانی وضعیت کشورهای مقصد می باشد. آژانس مسافرتی یا مجری تور باید دستورالعمل های مرتبط با سلامت زیر را به مسافران ارائه دهد (یا ابزارهای دسترسی به این اطلاعات را فراهم کند): 

  • به مسافران توصیه کنید پس از برنامه ریزی سفر به مقصدی که دارای خطر سلامت قابل توجه می‌باشد (بویژه در مورد سفر به کشورهای در حال توسعه)، در اسرع وقت (ترجیحا 8-4 هفته پیش از سفر) با یک کلینیک پزشکی مسافرتی یا پزشک متخصص مشورت کنند.
  • به مسافران دقیقه 90 توصیه کنید که به یک کلینیک پزشکی مسافرتی یا پزشک متخصص مراجعه کند که می تواند حتی یک روز قبل از سفر یا در روز عزیمت انجام شود.
  • مسافران را از هر خطر ویژه برای ایمنی و امنیت فردی در مقصد مسافرت آگاه کرده و اقدامات احتیاطی مناسب از جمله بررسی منظم وب سایت های معتبر  را پیشنهاد کنید (http://www.who.int/ith/links/national_links/en/index.html).
  • مسافران را ترغیب کنید که بیمه سلامت مسافرتی جامع تهیه کنند و اطلاعاتی درباره خط مشی های موجود ارائه دهند.
  • به مسافران در مورد روش های دریافت کمک و بازپرداخت اطلاع دهید بویژه اگر خط مشی بیمه با همکاری آژانس یا شرکت مسافرتی تنظیم شده باشد.